Het streven naar vrijheid en onafhankelijkheid lag aan de basis van het idee om Blumil te creëren. De uitvinder van Blumil gebruikt al enkele jaren een rolstoel, maar er is nooit een obstakel geweest om zijn leven ten volle te leven: reizen, bezienswaardigheden bekijken en genieten van de schoonheid van de natuur. Zijn onafhankelijkheid werd alleen beperkt door de zware en omvangrijke uitrusting. Het leek niet logisch om een ​​offroad-rolstoel te kopen - ze konden worden gebruikt voor offroad-expedities, maar in werkelijkheid waren het zware gewicht en de enorme afmetingen van dergelijke rolstoelen gewoon een ander obstakel, geen oplossing. De enige manier om vooruit te komen, was door technologie en je eigen ervaring te gebruiken om een ​​voertuig te creëren dat op elk terrein kan rijden, gemakkelijk te vervoeren en intuïtief te gebruiken is. De doorbraak was de terugtrekking uit het vierwielconcept voor twee wielen. Dit ontwerp maakte geweldige stuur- en offroad-bewegingen mogelijk, maar introduceerde extra uitdagingen op het gebied van stabiliteit, bereik en comfort.

De uitvinder van Blumil was gemotiveerd omdat hij zich gemakkelijk door bossen, bergen, stranden en sneeuw wilde verplaatsen. Adembenemende landschappen en de behoefte om de natuurlijke schoonheid van de natuur te ervaren waren de inspiratie voor verdere veranderingen en verbeteringen van Blumil. Er waren enkele wijzigingen nodig in termen van voertuighoogte en wielaandeel, maar het kernontwerp bleef hetzelfde: twee wielen, verticale positie en gemakkelijk sturen. Het resultaat was de echte terreinbestendige Blumil, ontworpen voor terreinen zoals heuvels, bergen, zandige, modderige of rotsachtige oppervlakken.

off road wheelchair

Al snel werd duidelijk dat Blumil niet alleen een offroad-oplossing was voor de offroad, maar ook voor de stedelijke omgeving. Steden waren veel toegankelijker dan terrein voor rolstoelgebruikers, maar er was nog steeds veel routeplanning nodig om door de stad te reizen om obstakels en oneffen oppervlakken te vermijden. Dankzij Blumil toegang tot plaatsen die voorheen uitdagend, mogelijk en gelukkig waren. Zodra het eerste Blumil-prototype technisch klaar was en de look bevredigend was ... was het ineens niet meer genoeg. Blumil maakte het mogelijk om zich door de stad te verplaatsen, ongeacht het weer, heuvels en stoepranden te hanteren en te genieten van bossen, bergen en stranden. Maar de maker van Blumil wilde zijn aanbod niet beperken tot slechts één model en realiseerde zich dat de behoeften van zijn klanten anders waren. Hij ontwikkelde een nieuw verlichtingsconcept dat gemakkelijk te vervoeren is



Voertuig dat goed werkt in steden: straten, trottoirs en parkways en off-road: bergen, stranden en bossen. Dit model was erg compact en gemakkelijk op te vouwen zodat een middelgrote kar het kon vervoeren. Het was gewoon niet goed genoeg omdat aan andere behoeften en dromen moest worden voldaan. Groter bereik. Lichtere constructie. Typisch gemeentelijk voertuig. Voertuig voor extreme offroad-avonturen. Voertuig voor kinderen die met hen ontwikkelen. Een voertuig voor mensen die hulp nodig hebben.

types of wheelchairs


In feite is het Blumil-verhaal nog maar net begonnen..